کد خبر: ۱۶۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۳
امام‌جمعه مرودشت بیان کرد: 

 گسترش مشکلات اجتماعی در غفلت از امربه‌معروف 

امام‌جمعه مرودشت گفت: غفلت از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر موجب گسترش مشکلات اجتماعی می‌شود؛ تقوا، صیانت نفس و مدیریت ترک گناه است و به وسیله تقوا و ترس از خدا، عالم متحول و مشکلات زیادی مرتفع خواهد شد.

 گسترش مشکلات اجتماعی در غفلت از امربه‌معروف 

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام‌جمعه مرودشت در خطبه‌های این هفته گفت: امروز برادران دینی ما در لبنان و غزه با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به سختی افتاده‌اند و آنها نیازمند کمک و یاری ما هستند و درخواست داریم تا مردم هر کمکی که از دستش بر می‌آید یاری و ایثار کنند

 خطیب نمازجمعه مرودشت با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است، گفت: وظیفه همگان است در تمام بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی امرکننده به معروف و نهی‌کننده از منکر باشیم.

خاوری با اذعان به اینکه غفلت از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر موجب گسترش مشکلات اجتماعی می‌شود، بیان داشت: تقوا، صیانت نفس و مدیریت ترک گناه است و به وسیله تقوا و ترس از خدا، عالم متحول و مشکلات زیادی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقوا صرف نمازخواندن نیست، افزود: تقوای مالی، تقوای گفتاری، تقوای خانوادگی، تقوای قضایی و تقوای سیاسی از جمله انواع تقوا است.

امام‌جمعه مرودشت در ادامه خطبه‌های خود اشاره‌ای به سالروز قرارداد کاپیتولاسیون داشت و گفت: قانون کاپیتولاسیون ننگی برای شاه و دولتمردان آن زمان بود که با مقاومت امام راحل به سرانجام نرسید.

خاوری افزود: درسی که در آن زمان امام به ما داد این بود که مردم ایران باید غیور باشند و استقلال و شرف خود را در همه زمینه‌ها حفظ و پاسداری کنند.

امام‌جمعه مرودشت در ادامه خطبه‌های خود اشاره‌ای به حملات گسترده رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی بر علیه مردم غزه و لبنان نمود و افزود: امروز جبهه استکبار در مقابل جبهه حق قرار گرفته، پشت سر اسرائیل تمام استکبار و پشت سر غزه تمام جبهه مقاومت است.

امام‌جمعه مرودشت با بیان اینکه کشورهای اسلامی شرعاً و قانوناً مکلف و موظف هستند تا از غزه حمایت کنند، گفت: امروز برادران دینی ما در لبنان و غزه با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به سختی افتاده‌اند و آنها نیازمند کمک و یاری ما هستند و درخواست داریم تا مردم هر کمکی که از دستش بر می‌آید یاری و ایثار کنند.

خاوری تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی موجود در کشور غزه و لبنان مردم در این شهرها نیازمند وسایل گرمایشی و اقلام موردنیاز هستند؛ لذا پویشی تحت عنوان هر ایرانی یک پتو برای کمک به مردم آواره غزه و لبنان راه‌اندازی شده است که همت و کمک هر شهروند ایرانی در این زمینه را می‌طلبد.

امام‌جمعه مرودشت اشاره‌ای به دیدار اعضای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با مقام معظم رهبری نمود و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار معنوی توجه ویژه‌ای به برگزاری و برپایی این اجلاسیه‌ها دارند و خواستار خروجی هر چه بیشتر وبا برکت این کنگره ها به‌ویژه در بین نسل جوان و نوجوان هستند.

خطیب نمازجمعه مرودشت اشاره‌ای به حضور برخی شهروندان در محل دفتر امام‌جمعه جهت گرفتن رضایت برای افرادی که به نوعی به‌صورت تعمدی دچار قتل عمد شده‌اند نمود و افزود: در ادوار گذشته برای چنین افرادی به همت دفتر امام‌جمعه و با همکاری اعضای شورای حل اختلاف رضایت اخذ می‌شد؛ ولی حقیر اعتقادی نسبت به گرفتن رضایت برای موضوع قتل عمد نداشته و از همشهریان عزیز تقاضا دارم در این زمینه به محل دفتر مراجعه نفرمایند.

انتهای خبر/ ۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان